Dan före dan före doppare dan:-)

idag är det 22 december och bara två dagar kvar till julafton. så lite tid kvar och så mkt att göra.
den största boven i dramat är väl att man får pengarna så sent och måste fixa det sista dan före julafton.

storhandlingen inför månaden som kommer avklarade jag och Patrik (och Linn!) var riktigt mysigt att bara he med ett barn som hjälpreda, oftast har vi haft med Liam innan efter som han är störst.., men man måste nog allt börja tänka annorlunda nu när tjejerna börjar växa till sig. men det gick iaf kanonbra och min lilla hjälpreda plockade i både sånt som vi behövde opch sånt som HON tyckte att vi behövde. men det blev faktiskt riktigt bra i slutändan.
och efteråt tog vi en fika på "nya konditoriet"
var en mycket bra dag.

gårdagenn bjöd på en underbar dag, åkte in till tandläkaren med MAgda som drog ut en av sina visdomständer.. var kanske inte det roligaste stället att spendera nästan 2 timmar, men vad gör man inte för sin familj.
efteråt passade vi på att kika in på jysk, öob och PaS och jag hittade faktiskt 2 julklappar till patrik! hör och häpna.. han brukar vara rätt knepig att köpa saker till men det får bli några saker som jag vet att han vill ha.

när vi kom hem så mellanlandade vi bara, slängde ur magda ur bilen (och parkerade hennes bil)
packade på alla barnen kläder och oss vuxna med , tog emd mig Patrik och lastade in honom och barnen i "stora" bilen och åkte återligen in till stan.
Patrik skulle hjälpa en vän att flytta och bära lite möbler och under tiden skulle jag och barnen uppehålla opss i stan för att slippa slösa mer bensin än nödvändigt.

så jag och barnen åkte till stadsbiblioteket.
kanske inte den mest idialiska platsen att vara själv med 5 barn men som sagt det fungerade. vi kom in och vi kom ut levande och desutom med 3 nya böcker att läsa hemma.
visst det var en hel del spring och lite bus men det får man räkna med om man har barnen Wessman på besök plus kusinen.
mend et var definitivt något som vi får göra om, och nästa gång tar jag nog med mig någon mer.
längtar tils man kan göra saker allihopa, och alla är storaoch lyssnar.... längtar alltså tills om ca ett år när tvillingarnas öron växer ut.

jag ahr för mig att det är någon sorts magisk 3 års gräns när barnens öron växer ut och de faktiskt lyssnar på vad man som mamma och pappa säger.'

nja, man kunde ju itne vara i stan hela eftermiddagen och efter 1 timma på biblioteket tyckte vi att det var nog, och åkte hem .
Patrik var sen inte klar förrän kl var efter 7 och då hadejag lagt alla godingar hemma efter att ha stoppat i dem lite god ravioli i köttfärssås:-)
som var mycket uppskattat.

Liam ville inte riktigt somna igår kväll, han hade fått en ny säng och det var nog både lite nervigt och pirrigt att somna i den nya HÖGA sängen, så tillslut la vi honom inne hos oss. och så får vi göra ett nytt försök i kväll. ivärsta fall får väl jag lägga mig uppe hos honom fastän jag gärna sover nära marken (minst fallrisk på det sättet).

nja jag lovar att uppdatera lite mer och vi hörs snart

kramar

några lätta bilder, gissa vem som är vem ?





Kommentarer
Postat av: jennie

Kan de vara nova som är längst upp? :)

2010-12-25 @ 00:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0