Efterlängtade kväll:-)

dagen har gått väldigt fort... eller långsamt beroende på hur man ser det. långsamt pga att jag i tre nätter haft problem med att sova, de första två nätterna var det en blandning av att inte kunna somna om och två bråkiga tjejer som inte alls ville lämna mamma ifred utan skulle ligga så tätt intill som möjligt och helst PÅ mig med, och flyttade jag dem eller migsjälv minsta millimeter så vaknade de och skrek.... ja kanske inte ultimata sovställningen alltså :-S

(Bjuder på lite bilder från Luciafirandet den 13e december)


(Mamma och tjejerna, Nova till vänster och Linn till höger)

i natt tänkte jag däremot att gu vad skönt hoppas jag får sova för jag skiter i tjejerna om de kommer in i så fall går jag och knycker deras sängar så jag får sova lite ostört iaf....
jaja en bra tanke var det iaf....
natten stördes inte alls av tjejerna,d e skötte sig exemplariskt och Linn sov t om hela natten i sin säng och Nova som kom in till oss, var inte den minsta problem utan låg stilla och en bra bit ifrån migXD


Elias

men istället började min minsta terrorist ställa till problem för mig!
kl 02 börja han skrika, jaja tänkte jag får väl göra välling...men det hjälpte inte så efter ett bra tag och lika länge vak så fick han komma till oss i vår säng...där var han iaf tyst, men krånglade och krånglade , skulle ligga på mammas mage och brevid mamma och på andra hållet .. och varför inte med fötterna i mammas ansikte medans vi ändå håller på?? ja efter ett antal timmar med en pojk som heller inte kunde somnaom så var man rätt slut. vi slocknade båda två när klockan var 05.30... sov tills kl var 8.30!! de ni! det var ett bra tag sen... varför kan man inte få sova en hel natt med på det? ...
nja det är väl fysiskt omöjligt antar jag.
men efter 4 barn med grava sömnpoblem så börjar man bli van.

och vad gör man inte för sina underbara terrorister <3

LINN= Stora tjejen!!
(Linn)

måste föresten berätta en glad nyhet för er som har undrat.. VÄLLINGEN ÄR HELT BORTA!! (inte för Elias men för de andra 3) tjejerna får en flaska vatten ivärsta fall om de absolut inte vill somna!!!!!!!! otroligt detta trodde jag inte för 2 veckor sedan!
får vi bara ordning någorlunda på Elias nätter så är det hans tur näst:-D
Plus att min underbara lilla Linn är helt torr på dagarna nu, fast vi åkte bort till farmor, hade lite ågren om hur detta skulle arta sig men till min stora glädje skötte hon sig exemplariskt och gick på toa hemma hos farmor med. de senaste 3 nätter har hon även inte gjort något i blöjan nattetid så i dag testade vi med att lägga henne helt utan blöja!!
ska bli spännande att se hur det går! (vi har plastad frotte udner lakanen i fall att ;-P)


(Emil, Elias,Jessica, Liam, Linn och Nova)

ne nu ska jag gå och läsa en skön bok och passa på att somna lite extra tidigt!
och håll tummarna på att jag får SOVA i natt <3'


(Emil,Nova, Jessica, Liam, Linn och Elias)

saknaden efter min underbara familj i norr är stor! Längtar tills på torsdag när jag får krama alla igen!!
Älskar er


(Liam, Nathalie och Linn)

kram på er

Kommentarer
Postat av: Nilla

Du måste ta och uppdatera bloggen oftare tycker jag :)

Saknar er allihopa! ses snart <3

2010-12-19 @ 19:41:18
URL: http://lillanillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0