Much better!

denna dagen har allt kännts mycket bättre, har tagit till mig mina visdoms ord i går och kunnat lägga till lite logik och faktiskt fått det att fungera.


(Saknar mina underbara och knasiga syskon i norr!!)
Saknar mina syskon i norr <3

dagen har spenderats med mina underbara barn och min tillika underbara make.
vi tog en tur till badhuset med våra juveler och njöt av två timmar i barnbassängen. det var enormt uppskattat  av barnen och de hade superkul:-) därefter åkte vi ut till torbjörntorp och hämtade brorsan, och sen belv det en blixtvisit på macdonalds som gällde. barnen hade varit så duktiga idag att de förtjänade en happy meal.
förstår itne detta egenligen, spelar ingen roll hur små barnen är och hur sällan man äter på macdonalds så lär sig barnen likt f-bannat vad det heter och tjatar om det? hur kommer det sig?
jag och Patrik äter kanske på macdonalds max en gång per år (och jag ännu mer sällan eftersom jag hatar smaken av deras sladdriga skosulor som de har mellan hamburgebrödena....)

men ändå! Liam är snart 4 år gammal och har kanske på sin höjd ätit macdonalds ja inte ens 10 gånger i hela sitt liv, och ändå tjatas det så fort de får syn på macdonalds skylten! har nästan blivit att man tar omvägen igenom stan för att slippa åka förbi... men snäll som han är brukar han faktiskt acceptera ett nej.

sedan gick turen ner till willys och köpa månadens förbrukning av blöjor... ja det är faktiskt inte så många nu förtiden eftersom Liam är helt blöjfri (sen snart 1 år tillbaka) och Linn skruttan är helt blöjfri på dagen och snart också på natten. och Nova hon brukar heller inte ha några blöjor på dagen eftersom vi fortfarande pottränar henne... men nog sker det allt lite olyckor, men det är väl det som menas med att pottträna.

så den ende som har blöja på heltid är lille Elias, men skulle inte förvåna mig om han startar och kissa i pottan han med... han brukar ju härma syskonen med det mesta annat så:-D
Härromdagen stog han faktiskt och höll i sin lille snopp och kissade i linns potta.... men att mycket av det hamnade överallt utom i pottan ska vi tala tyst om... men han såg så söööt ut!!! XD

sedan kom vi hem och bara mös i fulla drag, kvällsmat har vi också klarat av och nu är det bara gullungarna som ska stoppas i säng.

sen ska jag börja och se om "the vampire  diarie"... har t om beställt böckerna och jag LÄNGAR! till att läsa dem för enligt min mening är allt bättre i text!

kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0