Födelsedag :-)

Så var man 1 år äldre och ett år närmare graven känns det som. fy vad gammalt det låter , jag fyller nämligen 25 år nu i dag!

Födelsedags

fattar det inte!! vart har tiden tagit vägen? Känns som det var nyss man sprang omkring i skogen och lekte tillsammans med syskonen, inte heller för länge sen man slutade Kinnarpsskolan började i "stora staden", började gymnasiet och tog studenten..

man börjar fundera på fall man utnyttjar tiden rätt nu när den springer kapplöpning till det stora målet.

måste nästan göra en gjort och att göra lista

*gått ut gymnasiet - check
* skaffat körkort och bil - check
*jobbat och pluggat endel - check
* Skaffat livspartner - check
*skaffat hund & katt- check
* skaffat hyfsat boende - check
* Skaffat odrägliga ungar;-P - check*4

urs vad jag känner mig vuxen när jag läser denna...
och så nu till min att göra lista

*Skaffa den utbildning jag vill ha - börjar läsa igen hösten 2011
*Gifta mig
*skaffa jobb
*Skaffa en odräglig unge till... XD
*Åka utomlands
*Skaffa husvagn
*Köpa drömhuset

ne jag blir inte klokare på mig sjöälv efter jag gjort denna lista... kommer ju bli ännu mera vuxen när jag gjort dessa saker.. ...
men det är väl det som kallas livskris XD, vanligtvis brukar väl livskrisen komma i 30-års åldern... men jag känner mig som över 30 vissa dagar, jag räknar med att de flesta inte har 4 barn förrän innan man är 30 å det kanske räknas in??

back to my birthday...

morgonen började kl 5!!  när tjejerna kom in i sovrummet och inte ville somna om... så det var bara att gå upp, efter lite gosande med barnen kikade jag ut genom fönstret och fick se något som verkligen inte hade att göra utanför vårt köksfönster.. inte mitt i sommaren iaf!!
Det stog nämligen en JULGRAN!! mitt utanför mitt köksfönster- julpyntad och färdig... fast toalettpappret som de puntat julgranen och hele min framsida var ju jätterolig att plocka upp :-S

Min fina födelsedags-julgran

Liam trodde det var julafton och tyckte det var jättekonstigt och festligt på samma gång att det växte både BANANER, ÄPPLEN OCH GODIS på samma träd..
han tyckte nog att vi skulle plantera några sådana träd hemmaXD

Vägen på framsidan

Efter som jag i min lathet inte orkat baka nån tårta åkte jag till affären och köpte en Diné tårta, tyckte det passade bra med glasstårta nu när vi har så underbart väder.

Telefonsamtal med gratulationer och sång fick jag både uppifrån norrland av mamma och Magda, och utav gänget borta i Lillsätra, fick även gratulationer av Patriks chef Bengt, men eftersom både han och jag ville behålla öronen intakta så kom vi överens om att skippa sången:-P

vid 11 tiden kom Farmor, farfar och Anncharlott, viktoria, lars och deras 3 barn, och så min lillasyster Nilla<3
vi käkade lite tårta och pratade tills svärmor och svägerska Anncharlotte kom:-)
Fick en jättefin lampa,

Den fina lampan jag fick
 ett skissblock (som jag och inte barnen skulle anvönda fick jag föreskrivet) ett fack med 4 jättefina hjärtan med orden "Hope, peace, trust och love" stog på , dem fick jag av min kära lillasyster.

Mina fina hjärtan jag fick av Nilla<3

 fick även två buntar med 500 lappar av min lillebror1! - tyvärr så var det läsdukar men jag kan iaf skryta med att jag har snytit mig i pengar XD
Mamma och pappa hade även de skickat ett kort men postgången är som den är...så det hade inte kommit fram än :-(

men medans svärmor var här så passade vi på att smita med dem till stan medans svärmor passade barnbarnen:-)

vi käkade härlig lunchbuffé på Wokstugan och jag njöt av grillade kycklingspett, fristerade räkor, och kycklinggryta med chili:-D alltsammans med underbar sötsur sås:-) kan det bli bättre??
passade även påa tt ta en tur till JYSK och köpa täcken och påslakan till Twinsen som har bytt upp sina spjälisar mot stora sängar... det är klart man måste ha stora täcken då;-)

åkte hem och avlöste farmor:-) Tack Marita för att du hjälper till när vi behöver det<3

svärmor Marita

sen gick eftermiddagen i rask takt, och nu har jag precis lagt tjejerna att sova i sina sängar...pojkarna somnade med en gång och nu en haldtimma senare så sover alla gott i sina egna sängar.


Min farfar och lillpojken som han kallar honom <3
Jonny och Didde har varit superduktiga och städat ur bilen så den är ordentligt fin innuti:-)
i morgon ska vi åka in och fira midsommar hemma hos svärmor på deras gård, vi ska även hinna med att hämta en buss i skövde och hämta min present som Patrik köpt:-)
ska bli spännande...

Barnen hade väldig roligt åt att det växte godis i granen:-)

massor med kramar på er
/25 åringen 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0