Midsommarafton

Idag var det midsommarafton och vi umgicks med nära och kära i stan:-)
vi samlades allihopa på gården hemma hos svärmor på hjelmarör, där vi dagen till ära (och för att skydda maten) slog upp två patrytält, där vi alla satt och åt:-)

Mina älskade un som äter midsommarmat:-)
På morgonen bakade jag bröd och gjorde tårtbottnar att ta med in till staden, och väl hemma hos Marita gick vi in till Susanne och gjorde iordning jordgubbstårta:-)
De andra var så duktiga och gjorde resten av maten. det smakade smaskens med sill, ågg, jansson, köttbullar och mkt mer.

efter maten delade Anncharlotte upp oss i olika lag och så lekte vi massa roliga lekar.
Gänget som var med och tävlade:-)

efter lekarna var det tårtdags och jag tror att tårtan jag gjorde var uppskattad.. för varenda smula försvann:-)
och eftersom det var min födelsedag igår så fick jag även 2 presenter!,jag fick en jättefin fotoram gjord som en karusell av Anncharlotte och Marita och av Susanne och hennes familj fick jag 6 st jättefina glassskålar
efter tårtan var det dags för mer skoj och tipspromenad... och ni kan ju gissa vem som vann!! -jo JAG!! 8/10 rätt
känner mig riktigt proffsig:-)
fick ett jättefint pris med en fotoram:-)

Jordgubbstårta dagen till ära:-)

de frågor jag svarade fel på var : i vilken stad var delfinalen i melodifestivalen 2010 INTE - rätt svar skulle varit Umeå (min ursäkt var att jag inte såg melodifestivalen alls) och den andra frågan var " vad lider man av för fobi om man har AUTOFOBI - och jag svarade givetvis fobi mot bilar!! när det skulle varit mot ensamhet...
blev väl lurad av att i tyskan heter bil-auto men man lär sig något nytt varje dag:-)

Liam <3

Nova <3

Linn <3
efterår grillade vi och satt och tjötade... men vädret var ju inte på vår sida och efter ett tag blev det kallt och blåsigt.. så vi fick runda av kvällen vid kl 22.

Elias <3
barnen var supertrötta och somnade nästan i bilen påvägen hem. och så fort vi var hemma, borstade vi tänderna, tog på pyamasar, de fick sin flaska och stoppades i säng... och somnade ögonblickligen.

Patrik <3
hoppas bara att de sover LÄNGE i morgon XD

natti natti på er och hoppas alla haft en toppen midsommar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0