Åska

idag har det åskat större delen av dagen, och när det inte blixtrade och mullrade så riktigt kände mn i luften hur oerhört kvavt det var.
Även nu kl 19.30 så sitter jag här med dörrarna på vid gavel och med takfläktarna surrande på max och njuter av det lilla svalkan gör verkligen underverk.

förutom vädrets makter så har ungarnas makter ... eller rättare sagt deras tro på att de har makt krävt sin rätt här hemma-
snacka om att man är nöjd och njuter av stillheten när alla barnen ligger i sina sängar och faktiskt sover.
idag var det iof inte så farligt .. linn vill ju fortfarande prova sin rätt att vara uppe, men i dag behövde jag bara lägga henne 5 gånger extra tack och lov.
för ett par kvällarsedan så testade hon definitivt sin makt och vi hade en riktig maktkamp här, hon kom upp och jag la henne tillbaka i sängen, hon kom upp och jag la henne... osv , ja det slutade iaf med att jag la henne i sängen 28 gånger!!!!!!

ja jag blev riktigt imponerad av mig själv att jag inte förlorade fattningen eller rent ut sangt lät henne vara uppe, men det var nära.. hade hon kommit upp några gånger till så hade jag nog låtit henne somna i soffan-

Jag och Patrik hade en stressig fm, Farmor passade barnen medans jag och Patrik åkte in till stan och storhandlade.
notan hamnade på ungefär det den brukar göra och nu har vi kyl frys och skåp fulla med en månadsförbrukning med matvaror (förutom dagligvarorna )
skötbordet är fullt med blöjor och tvättlappar och jag hann t om en sväng till apoteket och köpte lite bra att ha saker ifall att.
köpte lite Berocca med, är lite förvånad men de fungerar faktiskt.  det mesta på reklamen brukar ju inte vara så bra som de säger , men denna saken fungerar-

ne back to reallity. nu kom en bajsblöja springande.. så bäst att byta på ungen och stoppa tillbaka den i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0