Datortrubbel

ja vad gör man när dagens teknologi pajar?

trodde verkligen att mitt liv rämnade på riktigt när min dator pajade för andra gången på kort tid, första gången hade ju datorn egentligen inte pajat... utan det var modemet som va sönder,
denna gång så tryckte man på startknappen, fläktarna gick igång ... och så inget mer.
tydligen så var det nätversgeneratorn eller något liknande som hade gått sönder.
650 kronor fattigare.. men det var det värt. tack min underbara mamma som gav mig pengarna till det så jag kunde hämta min dator i dag.

var så oerhört förbannad på mig själv när jag trodde datorn hade krachat! inte pga att jag inte kunde gå ut på nätet som Patrik trodde utan för att jag trodde jag förlorat alla BILDERNA, bilderna på mina underbara barn!
jag är så oerhört knäpp så jag hade inte skaffat några säkerhetskopior, och inte heller har jag framkallat något på snart 2 år!
kollade hur mkt bilder jag har och det är nästan 23 GB!!! snacka om bilder... ca 8500 bilder på lite mer än 3 år!!!
det är bra fotograferat tycker jag... inte konstigt att mina kameror strejkar emellanåt!
är faktiskt behov av en ny kamera igen... kameran jag fick av Patrik i julklapp ... ja den är kaputt! inte så jätte farligt, mend et lilla blecket som sitter hos batterierna och gör att strömmen går runt den har lossat och tappats bort...

dagen har iaf varit bra, åt importerad färskpotatis i dag. var riktigt snarrigt. men man längtar allt efter SVENSK färskpotiatis och åhh vad sugen jag blev på jordgubbar nu!! längtar verkligen till sommaren.
idag har vädret iaf hållt i sig, men det har inte varit någon skön värme utan mer kvavt... hoppas på en regäl åskskur och sen sommarvärme!

ne nu ska jag njuta av min FRANKS energidryck, drömma om sommaren och njuta av min dator en stund till.

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0