ingen bebis längre...

tänk vad tiden går fort... bäst att ta tag i saker man ska göra för tiden går så oerhört fort.
Elias blr 7 månader på onsdag! fattar inte vart tiden tar vägen.
har hela tiden sett honom som liten, våran lilla bebis... men fick verkligen ta och omformulera mitt språkval i går då vi träffade Maddes bebis, iof så är den lille kille inte så "liten" heller.
men Elias blev så fruktansvärt stor med en gång! förstår inte hur en unge kan växa så bara på några minuter.

det blev nästan känslan av att var har min bebis tagit vägen??

dessutom håller vi på att avänja Elias från att amma, så på dagarna äter han gröt, mat och banan och på kvällen får han välling i flaska men fortfarande så ammar han 1-2 ggr på natten. men som tiden går så är det säkert snart slut med det med:-( jag kommer säkert sakna det då det är super mysigt, men på samma gång känns det skönt att sluta itid innan ungen gräver i tröjan själv och ska ha bröstet.

vaknade kl 5 idag av att Elias villle ha mat, Linn och Liam låg i sängen och bråkade om vem som skulle ligga brevid mamma! urs för sådana mornar!! det värsta är att när de kivats klart så kan de inte somna om utan det blir att vackert gå upp... trött som bara den.
Patrk var lika morgonpigg som barnen och tog och gav dem frukost och tog sen ut dem i trädgården och planterade lite blommor så att jag fick sova lite till.
sov sedan till 8.30 och sen städade jag av köket och vardagsrummet som på något mystigt sätt var fulla av jord! sen joinade jag min underbara familj ute:-)

tjejerna som hade gått upp allderles för tidigt åkte på middagsvila vid 11.15 idag, då allt de sa i princip var gnäll och skrik...
får se fall de är på lite bättre humör när de kommer upp:-)

Elias lyser upp våren:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0