KSS

igår blev det att åka till KSS med mitt lilla hjärtegryn.
hade haft över 39.3 graders feber sedan i fredags.. med på söndags förmiddagen höjdes tempen ytterligare till över 40.3.
passade då på att ringa till 1177, där de tyckte att vi skulle åka till barnjouren på KSS eftersom Elias varken ätit eller druckit så bra i helgen samt att han är MKT gnälligare och skrikigare än han brukar.
Farmor kom och passade de andra barnen så jag kunde åka in med den lille, eftersom patrik jobbade heldag och kunde inte komma ifrån.

väl inne på akuten så möttes vi av en nonchalant "kärring", Elias hade fått alvedon några timmar tidigare så tempen var okej, och enligt henne såg han ju inte alls ut att må dåligt!
det känndes som om jag var en nojjig förstagångs mamma som skulle söka för att mitt barn nyst!!!
skulle inte jag som är just hans mamma känna mitt barn bäst??!!
Elias är i vanliga fall världens gladaste unge, oavsett vad det gäller, han gnäller ALDRIG! när min solstråle förvandlas till en gnällspik, som inte vill annat än vara uppe i knät, inte kan sova, inte vill äta och inte kissar samt har över 40 graders feber!! skulle han vara frisk då??

ne hon tyckte att det var sån kö, så vi skulle få sitta i evigheter i väntrummet, utan tyckte vi skulle åka till allmänhälsans vårdcentral där det fanns mkt kortare kö och däviunde träffa en läkare, tyckte sedan han att vi skulle komma till barnjouren så skulle han skriva en remiss så fick vi komma igen!!

ja och vad hände, jo vi åkte dit, träffade läkaren som kollade öron, hals, lungor och tog blodprov.
han såg bra ut och lät bra i lungorna men sänkan låg CRP på över 160!

det blev remiss till BARNJOUREN igen!!

väl där träffade jag en mkt bättre sköterska och vi blev visade till ett rum, efter en stund kom barnläkaren och bättre läkare  har jag sällan skådat och jag har varit på sjukhus en hel del. han var gammal igemet och visste precis hur han skulle hanskas med lillen:-)
massa provtagning, blodprov, urin prov och röntgen, ..
visade inte mkt mer än att CRP var på tok för högt (158) .
men vi fick iaf åka hem igen och då vr kl halv 1 på nattten:-( hade suttit sen kl 16.30...


inte nog med att man var helt slut efter en heldag på sjukhuset... fastnade i en poliskontroll på vägen hem... så det var bara att blåsa, visa körkortet och se glad ut:-(

väl hemma gav jag Elias alvedon och stoppade  honom i säng där han sov någorlunda fram till 7.30 när telefonen väckte oss
var läkaren fram gårdagen (kvällsläkaren) hon hade skrivit ut kåvepenin till ELias som vi ska ge honom för att försöka få bukt med infektionen eller vad det nu är. som hon sa har man inget fokus så får vi behandla iaf...


Sen har dagen gått i rasande fläng, vi behövde alla lite friskluft så vi tog en härlig promenad i vårvädret, til lekplatsen där barnen kunde springa av sig:-)
härligt med sommar!p


En liten sjukling på sjukhuset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0