Onsdag hela veckan:-P

idag lär jag få en lugn kväll...
tjejerna vägrade sova middag och kom urklättrandes sina spjälsängar- BÅDA TVÅ!
ja slut med sköna dagar då jag bestämde att de skulle lägga sig och att de låg kvar...
nu lär jag få tampas med två viljestarka tjejer...s om är av samma skrot och korn som jag!! det är bara det att de är TVÅ!... men tack och lov är jag äldre och "visare" XD

ne det blir att skaffa växasängar den 20e.
 har fått tag på 2 st men får hoppas att de finns kvar när jag får pengar.

dagen har varit lugn, fick en välbehövlig "paus" från allt när jag åkte till stan och fixade lite ärenden.
sen när vi kom hem åt vi tidig lunch; potatisgratäng och kyckling... det var inte det dummaste:-)

ja nu har min kamera pajat (igen) kan man ursäkta sig med att man använder den ovanligt mkt... eller måste mn erkänna att jag kankse varit lite vårdslös med den?
bara s¨å ni vet så önskar jag mig en ny kamera i födelsedags present... billigast möjliga blir bra:-P

ja på tal om födelsedagar så är det inte länge kvar tills jag fyller år, det är ca 1½ månad kvar.. och ännu kortare tills pappa och patrik fyller år.
tror jag har funderat ut en bra födelsedagspresent till min livskamrat:-)

i bland blir jag väldigt fundersam på vart orden kommer ifrån? ja jag menar inte vilka ord som helst, jag menar alla grodor som hoppar ur min 3 årings mun!
nyss så förklarade han för sina små systrar att de var "dumskallar"...och härrom dagen höll jag på att få dåndimpen på Patrik... ja hörde ett väldigt fult och olömpligt ord från sonens mun.
han sa nämligen Faan!!!
ja det var det han sa och det gick inte ta misste på att det var det ordet. senare dök samma ord upp när han satt och lekte med sina bilar...
fan fan faaan....

så nu har vi bojkottat alla svordommar hemma. hör jag en till blir jag galen.

Patrik jobbar eftermiddag i dag... så jag lär ha en skön kväll bara jag och datorn och tvn..

för er som  undrade hur det gick med vår tv-kontroll... så är svaret NEJ vi har inte hittat den ännu... vi har letat överallt och vänt upp och ner på allting.
men det finns ingen kontroll. mina barn är så smarta och har gömt kontrollen på ett så fiffigt ställe att det ställer oss två vuxna helt oförstående! man kan inte gömma en så "blaffig" kontroll utan att man hittar den-..
ja vi har letat överallt.. t om i sandlådan...
det såg nog väldigt roligt ut när två vuxna stog och grävde i barnens sandlåda... grannarna måste trott vi var från våra sinenns fulla bruk.

men efter 4-5 dagar utan tv fick vi så snällt ta och ringa viasat och be dem skicka en ny kontroll samt att matcha in vår gamla box och kort så att vi hade någonting att se på:-)
både jag, patrik och barnen var lyckliga när barnkanalen hoppade igång i går eftermiddag.

jaja... nu ska jag bada barnen, ta mig ett röj med  dammsugaren och sedan ta fram kvällsmat till vilddjuren.

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0