pepparkaksbak!

idag har julen tågat in ordentligt hos familjen Wessman- och där med basta!
nu är det mesta fixat till 1a advent, gardinerna är uppsatta, juldukarna pålagda, tomtarna uppställda och årets första pepparkaks bak är utfört!
känner verkligen att julen närmar sig med stormsteg.
nu ska bara juldekorationerna ute upp, granen ska fixas (lugn alla den kommer inte in förran tidigast 19e december)
ja det var väl de stora sakerna, julgodiset ska bakas! (mums längtar redan)
och julklapparna ska handlas klart.


dagen har bjudit på lite mer trevligheter, var inne en sväng i dag och hälsade på svärmor (barnens farmor) var trevligt att se henne igen, det var ett litet tag sen. och sen åkte vi ut och hämtade Kenta, eftersom han skulle ta sin bil hem till sig.
på eftermiddagen tog vi en härlig promenad ttill affären med barnen, de är så otroligt duktiga nu att de nästan orkar gå hela vägen till och från affären (ungefär 6 km) Linn hade lite problem att gå pga av ett skoskav! så hon gjorde Elias sällskap i vagnen.
väl framme i affären uppförde sig barnen exemplariskt och genom att de var så toksnälla så belönades det med varsitt kinderägg som de smaskade i sig trots att det inte var lördag.

på kvällen kom glassbilen och jag och Liam gick ut och handlade lite glass, till liams stora förtret var spökglassarna slut så vi fick tyvärr nöja oss med blandade pinnar.
men glassen smakade gott och vi fick godkännt av de andra barnen när vi kom in iaf!
:-)

inga problem att lägga barnen isäng efter den promenaden och de slocknade allihopa utan några problem kl 19 idag.'
och jag har njutit av en timmas lugn framför datorn.
nu ska jag kika på fall jag ska sätta på en film och sjunka ner i sängen... eller om jag ska läsa en bok och ´sjunka ner i sängen?
jag tror boken vinner.

kram på er alla<3

bjuder på en bild av mig, här syr jag in lillasyrrans byxor<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0