Storhandling

Dagen har springit iväg fort!

började med att alla barnen sov i sina sängar HELA natten. iof kom lilltassen intultandes i vårt rum kl 5 i morses! han hade tydligen klättrat ur sin spjälsäng helt själv och kom ingåendes till oss som om han aldrig gjort annat!!
men de andra sov fortfarande lugnt i sina sängar och vaknade först vid kl 7.30!!
snacka om skönt!
det var den bästa natten på länge!

efter frukost kom Magda och Alexandra ner till oss, Magda skulle passa barnen medans jag och Patrik åkte till stan och storhandla.
först åkte vi till svägerskan Anncharlotte som fyllde år i dag!! Grattis underbaraste svägerskan på sin födelsedag! hoppas att du fått en toppendag!! tillsammans åkte vi till Ming och åt underbar lunch.



tillslut så åkte vi och handlade, det blev mkt handling på netto, Willys, ÖoB och på matfocus..
men nu har man iaf basvaror, blöjor och välling så man klarar sig hela månaden. och då känns det genast mycket trevligare XD

Åkte sedan hem och packade in allting,.. eller som vanligt så var det jag som packade in allt... Patrik sa att det ör bland det tråkigaste han vet att plocka in. så han slapp faktiskt :-O!!

Efter tog vi en tur till lagerförsäljningen jag och Magda, där hon hittade sig en dress och ett linne. jag för min del hittade en 7 pack dinosariekallingar till Liam (ja vem trodde något annat?!)
efter fixade vi snabbkvällsmat till barnen, med macka, yoghurt och actimel. var ett bra tag sen jag "fuskade" med kvällsmaten och fixade "snabbmat" XD men bland får man vara lat med...
började laga varm mat till kvällsmat för ca 2 månader sedan och märkte väldigt snabbt att barnen sov mkt bättre av det på nätterna. så nu blir det både lagad lunch och kvällsmat hemma hos oss.
blir väldigt mkt matlagning ... men det är väl tur att man gillar det ;-P

kvällen bjöd på lite taccos för oss vuxna (Liam och Alex käkade med) och det var riktigt mumsigt:-)

nu ska jag mysa ner mig i sängen och läsa lite.

kram på er<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0