Girlpower!

igår blev jag uppplockad av min underbart knasiga syster Vicki och vår underbara vän Anna.
vi skulle på något så intressant som sminkkurs!
Patrik undrade väl lite smått varför jag skulle på sminkkurs? dels så sminkar jag väl mig itne så mkt längre och för det andra så lär man sig väl inte sminka sig på kurser heller? tjejer är så underliga!

men kära Patrik det 'r  många mer än du som har förundrats av den kvinnliga mystiken;-)

vi for vår kosa mot Falköping för att plocka upp lite mer kvinnor´som skulle till samma ställe. och sedan gick vår destination mot Uddevalla!
lite spännande tyckte jag allt att det skulle bli, jag som inte varit ute ur huset på 100 år (känns det som iaf ;-P)

väl framme i uddevalla gick vi in på fel ställe, fick gå ut, fixa biljett och gå in andra vägen XD
inga genvägar här inte;-P
Anna och hennes man christian

dagens föreläsare var 7 falldig vm mästare... (tror jag det var) i sminkning, och hon lärde ut hur man skulle lägga olika make-uper samtidigt som hon svarade på våra frågor om produkterna hon använde.
de flesta som var där använde, avr återförsäljare för am-way pch hängde med en hel del, för en lekmanna person som  mig som bara har hört ordet/namnet Am-way så där i förbi farten så lyckades jag hänga med rätt bra iaf.

ui slutet av föreläsningen så kände man att oj vad jag vill ha den, och den och Den... ja ni fattar,,,. men just nu känns det inte riktigt som jag har den ekonomin (speciellt inte när vinterkläder och juklappar måste gå före) för tillfället att stilla mitt sminkbegär... men en sak är säker! jag måste bara ha Rush tror jag den hette!'ett blodrött läppstift!

jag och min knasboll tillö syster<3 ( och hörre om ni inte ser så är det jag i vitt då!)

sen vet jag inte fall jag kommer att passa i det för 5 öre men det är bara en att jag MÅSTE ha den!
sen fick jag lite tips hur man kunde framhäva gröna och bruna ögon, och jag ska tydligen satsa på lila och kopparfärger för att framhäva den gröna färgen i mina ögon. bra tips och värt att prova,'

i mitten av föreläsningen hade vi lite pause och vi passade på att äta lite smörgås...

efter föreläsningen var ju vi tvugna att trixa ut oss ur parkeringsplatsen innan vi kunde börja vår resa hemmåt.
väl hemma i falköping igen, passade vi på att stanna och äta på Macdonalds.

men jag säger en sak är säkert att så här roligt som jag haft denna dagen var mkt länge sen jag hade.
skratt och fnitter avlöstes av trevliga samtal.

ja med er Anna och Viktoria kan man iaf inte ha tråkigt!
älskar er!

dagen efter har inte hänt så mkt, utan dagen har passerat i sakta mak, med otroligt gnälliga barn för en gång skull. förkylning eller hämnd för att jag var borta igår låter vi vara osagt:-D

kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar dig med!!!

Vi hade verkligen super roligt jue!!!



Kram

2010-10-06 @ 14:33:20
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0