mina underbara barn <3

Elias vaknade vid 4 i natt och kunde inte somna om, efter en stunds protester tog jag in honom i vår säng, där det låg tre andra godingar och sov (gubben hade lagt sig på soffan av någon anledning) medans jag låg där med mina underbara barn och trängdes överväldeldes jag av kärlek till dem omkring med och en oerhört varm tanke dök upp ; tack gode gud att jag fått mina underbara barn!
tack för att de kommit till mitt liv och förgyller det mer för varje sekund!

utan dem hade livet varit oerhört trist och tråkigt!

visst har de både positiva och negativa egenskaper. så som en person uttryckte sig härrom kvällen: Dina barn är de mest skrikiga och bråkiga utav alla syskonbarnen!
jaja... vem bryr sig egentligen om vad folk tycker. det är mina bortskämda skrikungar med sömnproblem!

jag har valt att skaffa dem, och jag tar även hand om dem! frågan är varför folk måste ha en åsikt om saker som de inte har med att göra. har även hört att jag slängt bort mitt liv och min skolgång för att skaffa barn!
vem f-n har sagt något om att slänga bort livet?
jag hade ett val! ett j-lva enkelt val om ni frågar mig; ta ett avbrott i studierna och skaffa de barn jag vill ha nu. eller plugga klart, skaffa jobb och sen leva livet helt utan barn! jag har inte samma förutsättningar som de flesta andra kvinnor, jag kan inte vänta tills jag är 40 med att skaffa barn. min läkare gav mig inte ens en 5 års period i säkerhet.

jag valde barnen! jag kan inte ens tänka tanken på att leva utan dem, och nästa höst ska jag börja läsa igen. visst blir det jobbigare att läsa när man har 4 barn att ta hand om, men ingenting är omöjligt!


urs det var inte meningen det skulle bli ett negativt inlägg, men orden bara spruttar ut ur mig.
hoppas ni har överseende,

blir ett lite gladare inlägg nästa gång.



kram på er

Kommentarer
Postat av: Anna

Skit i vad andra tycker eller säger!! Det klart vi väljer barnen!! Plugga hinner du göra sen!

Dina barn är underbara! Men givetvis kan det bli högljutt när vi ses allihopa men det är ju för att det blir många! 14 barn ska väll ändå få väsnas ;)

Tycker om er precis som ni är!!!



Kram från din Vän

2010-10-21 @ 12:34:17
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: Vikkis

Jag e sååå STOLT över den syrran.Man trodde o bad verkligen till Gud att du åtminstone skulle klara ETT, du har just nu fyra, fyra små ögonstenar,guldklimpar(väldigt tunga om jag får säga min mening hehe)diamanter, rubiner, smaragder, kalla det vad du vill, men dom e det finaste som finns!! LOVE YOU!!

2010-10-22 @ 06:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0