Phu!!

Har precis satt mig vid datorn, slått upp facebook och familjeliv, och givetvis uppdaterat mig om det senaste, fått reda på vem som gör vad och hurlänge... ja ni fattar.

vad vore livet utan dator egentligen?! jag testade i 2 månader och det var ingen större hit :-S
dagen började med att barnen var uppe och skuttade redan vid 7-7.30.. jag höll inte reda på tiden så mkt eftersom jag blev tillbaka motad i sängen av min älskade sambo som tyckte att jag kunde väl sova lite till om  jag ville.. OM jag ville?!! det var bara att lägga ner huvudet på kudden igen och så var en timma bortflugen:-D
underbart att kunna somna om!



när sovmorgen var avklarad kl 8.30, gick jag upp med glatt mod och tänkte att här ska det hinnas med saker och ting i dag! nja inte riktigt, var mer att gå upp ta det lugnt och softa lite.

jag hade beslutat dagen innan att i morgon ska Elias flyttas in i Liams rum för nu ska det allt bli i ordning i vårt sovrum, passade på att flytta in sängen, slänga ut skötbordet ur vårt rum och in på toaletten! när allt annat var i ordningställt så var det helt plötsligt mycket plats över i vårt rum! TROTS att vi har en 160+90 säng stårendes brevid varandra.

efter det tog Patrik med sig de tre ädsta barnen in till tippen och slängde lite mer bröte, och under tiden passade jag och Elias på att storstäda hela huset och plocka iordning påa lla grejor,'

Nova och Linn

när patrik kom hem så var det dags för lunch, enkelt är bäst filosoferade anki då och gjorde pasta, baconsås och koks broccoli:-) en av barnens (och gubbens) favoriter.
efter maten var det lekdags, och alla barnen togs på kläder och skuttade glatt ut i trädgården.
och efter en timmes lek så kom vi in glada i humöret!

eftermiddagen gick snabbt och vi fick underbart trevligt besök av Vicki och Anna som kom med varsin barnvaagns last med ungar XD
ne de var inte så många, Anna hade bara 2 med sig och vicki hade sina tvillignar på vagnen (jessica hade hon ju lämpat av här lite tidigare XD)

men många ungar var det tillsammans:-)

En liten Liam

sen kom ytterligare en tjej tillsammans med sin mamma, när christian och lars kom:-)

käkade lite mat som vicki hade med sig, smarrig potatisgratäng och korv :-)
vid 18 tiden var mina ungar, speciellt Nova, så trötta att de inte hängde  ihop mer, och hon klättrade själv upp i sin säng och bäddade ner sig! jaja tänkte jag ingen ide att bråka mermed henne, är hon trött så är hon :-)

la linn strax efter och stoppade Liam i sin säng framför en videofilm (piff och puff)
Elias la jag i hans säng i det nya rummet ochd et verkar ha gått bra för jag har inte hört honom protestera en enda gång... så han var nog helt slut han med:-9

nu ska jag sätta på en film och mysa med min´älskling! i vårt allderles egna sovrum! ... ja eller ända tills i natt när 3 ungar kommer insmygandes XD

ktam på¨er


Kommentarer
Postat av: Anna

Var roligt att vara på besök hos dig!!



Kram

2010-10-09 @ 15:34:17
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: Anna

Nej datorn klarar man sig inte utan :)



Kram

2010-10-12 @ 11:52:54
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0