syskonbarn

igår hade jag Jessie liten (som för den delen inte är så liten längre ;-P) och Emil hemma hos mig, Lilla stumpan Nattis skulle in till sjukhuset och göra EEG undersökning och snäll syster som man är så ställer man ju gärna upp ifall man kan:-) hoppas att du vet det stora systeryster<3

vi hade en mysig eftermiddag med pannkaksätning, promenad till affären med alla barnen, ja med 6 barn med sig såg det onäkerligen ut som ett mindre dagis som var ute och gick... eller ett mindre variant av familjen annorlunda ;-)
 väl framme vid affären köpte vi glass som vi alla mumsade i oss med glatt mod:-D



eftermiddagen gick väldigt smidigt trots så många barn hemma, det var lite tjiv och lite tjaffs, men inget som inte löste sig:-)
vid 18-tiden så kom vicki tillbaka och hade en trott liten sessa med sig, men lite syskonsnack och lite kvällsmat senare så var det dags att avrunda dagen
och trott som man var så var det dags att gå och nana... trodde jag.
inte sjutton lyckades man somna för det... låg och vred och vände mig hela natten, blev störd av allt. tankar, huvudvärk, barn, skrik efter välling, armbågar, sparkande ben.. . ja iprincip allt man kunde bli störd av...
tillslut kl 5.30 gav jag upp och gick och la mig i vardagsrummet och funderade lite på att starta tvn.. men eftersom jag inte riktigt ville väcka alla barnen denna tid på dygnet, knyckte jag tjejernas täcken och kuddar och la mig i stora rummet (nej jag knyckte dem inte så att de låg och frös, för den som trodde detta, barnen låg med mina täcken i vår säng)
men otroligt nog lyckades jag somna och fick sova i underbara 2 timmar.

dagen har ändå flytit på jag har inte orkat med mkt, men mat har gjorts, jag har tagit med barnen till lekplatsen där jag mötte upp vicki. följde sedan med vicki hem och ska spendera kvällen med lite fredags mys med Vickis familj och Anna och christian med familj.
tror t om att det vankas taccos :-D

mums

vi hörs '
kramar

Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att du är en snäll syster och ställer upp :)



Kram

2010-10-20 @ 11:42:50
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0