13e februari - Lycka<3

igår kväll kom min underbara familj från norrland ner till oss. det tog lång tid pga dåligt väg lag så de kom inte hit förrän 22.30
vid den tiden hade jag slocknat (får skylla på tuff dag :-p) men vi hann med lite kramar och hälsningar innan sängen kallade igen.
morgonen bjöd på underbara barn, var ett tag sen det krånglades så in i sjutton... men man lär så länge man lever och jag drömmer fortfarande om att få sova ordentligt på nätterna,. får hoppas att barnen lär sig det någon gång.
har faktiskt funderat på fall barnen har någon form av sömnrubbning eftersom de krånglar så in i norden.
tjejerna speciellt, de kan sova hela nätter men vaknar oftast ett par gånger på natten och har svårt att riktigt falla till ro igen, speciellt om man ska gå upp och ge Elias välling. då vaknar de ¨på momangen, speciellt Linn.. så de verkar inte sova särskilt djupt:-(
I natt var de dock Nova som fick diller och fic för sig att hon skulle ha välling?! hon har dock inte ätuit välling på nätterna på gud vet så länge.. så varför hon skulle ha det just i dag är en stor fråga.
ungen ger sig inte (beslutsamhet ala Andersson?) utan tillslut smiter hon upp, tassar in i Elias rum, klättrar upp i hals spjälsäng och knycker hans vällingflaska.
passar på att tända lampan och går tillbaka till våran säng! =katastrofen ett faktum; Elias är klarvaken kl 6 på morgen och kommer inte somna om!
tar dock med mig honom in till vår säng där det nu ligger 2 vuxna och 4 barn och trängs...och ligger och myser med honom i en timma tills kl 7 då vi smiter upp

får massor med goa kramar av mamma och pappa  på morgonen och sen på fm kommer Vicki och barnen ner, tillsammans med Nilla och Jonny.
fixade lunch som blev potatis, stekt fläsk och löksås. mums.
sen hade vi det 'ännu mysigt och fick besök av Urban och hans dotter. Sen kom Håkan och Lars och Kenta, Marie och Simon.

kvinnorna Andersson sog sina kloka huvuden ihop och gjorde smaskiga piroger till kvällsmat (32 stycken närmare bestämt... blev kvar en hel del) men alla blev mätta och belåtna:-)

nu sover alla 3 yngsta och jag ska försöka få Liam  i säng.
kram på er

(ps idag orkar jag inte efter redigera så det kommer finans lite stavfel och felskrivningar, men jag tror ni överlever för det)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt att familjen kommit ner!! Ha det underbart och jag hoppas i hinner ses snart igen :)



Kram på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0