19 feb- Nattterror!

jag älskar mina barn över allt annat men förstår inte varför det ska vara så svårt att sova!
vi har jättebra rutiner och de lägger sig alltid kl 19 och somnar med en gång.
sen tassar de in till oss mellan kl 23-02, ibland somnar de om med en gång, men oftast så kan de inte somna, de
letar efter sin flaska (de får en flaska med vatten på kvällen) och hittar de inte sin flaska blir det ett himla liv, de springer in till Elias eftersom de vet att han har en flaska. tänder lampan, klättrar i hans säng, väcker honom, hittar hans flaska kl'ättrar ur, in till vårt rum igen, och då får vi försöka söva om elias.
när det väl är gjort så får man försöka tränga in sig i sin egen säng.. dvs försöka hitta en plats öer och försöka knö barnen åt varsitt håll...
och sen kan tjejerna ligga vakna upp till timmar, ligga och sparka med fötterna i ryggen, klösa med tånaglarna, passa på att smita upp---
ja ungefär så. man hoppas bara att det ska bli morgon så man kan slippa sova, eller t om slippa mnätterna överhuvudtaget.
fattar inte ens varför man har nätter.
så här har det varit nu i ca 2-3 veckor som det varit så extremt.
vid jul var alla barnen helt underbara och sov hela nätter i en vecka, sen åkte Elias på maginfluensa och nattterrorn var ett faktum igen.
fattar ´snart inte vad jag ska göra.
men en sak är säker, barnen ska ut ur vår säng! det är min säng! och där ska jag kunna sova!

hade mamma och pappa här i ca 1 vecka och då kunde man inte göra så mkt eftersom när vi kommer leda tillbaka dem till sitt rum så förmodar jag att det kommer bli en hel del protester de första nätterna.
men jags ka passa på nu med start i kväll, eftersom mamma kommer ner igen på måndag och då ska det förhoppningsvis vara lite bättre!

mamma utan sömn= på krigsstigen är ingen bra kombination.
men det är envishet som gäller. mamma mot barnen ... det värsta är väl att mina barn har ärvt min envishet.. plus att de är 3 stycken som krånglar..
men jag hoppas att min ålder har lärt mig lite så jag vinner! för jag tänker inte ge mig förrän jag har vunnit!

kramar på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0