20 feb- krigsföring fas1 inledd!

fas 1 i kriget mot mina barn har inletts.

igår försvann allt vad vällingflaskor heter. de har tidigare fått vatte i flaskorna men nu försvinner även flaskorna!
det var lite krångel vid läggningen men inte så mkt som jag hade väntat mig.
Nova som blev totalt skogtokig förra gången vi tog väck flaskorna tog alting med ro. det var således inga problem att få henne att somna. Linn däremot krånglade en hel del, men tillslut satt jag med dem i rummet tills de somnade.

kl 6 i morses kom de intassade till vårt rum och då var de mer än välkomna<3

kl 7 vaknade Elias och tjejerna gick upp och ville se barnprogram.
så vi mös och åt frukost framför tvn:-)

Elias hade tydligen vaknat en gång på natten och velat ha välling. nästa fas är att få honom att sluta med vällingen med, men just nu känns det som att jag vill koncentrera mig på tjejernas sömn eftersom de är de som ät det största störningsmomentet för hela familjen på nätterna.
_Elias han vaknar ju självklart av att lampan i hans rum tänds och att två häffaklumpar invarderar hans säng mitt i natten :-P
så jag tror att får man bara i orning på tjejernas sömn så löser sig allt sen...

en mycket mer utvilad mamma i dag och känns som man kan tänka lite klarare.

Liam ville åka bort till vicki och leka med Emil i dag, men när vi skulle sätta oss i bilen så har det varit så kallt att bilen inte ville starta:-S! nepp det blev att be vicki komma med billaddare och ta med sig gullungen min.
han blev superglad av att vicki skulle komma... men hela tiden dök det upp komentarer som "komemr hon inte snart?!" och " jag vill inte vänta!"

det är inte klokt vad stora de blir!
om 2 månader fyller min älskling 4 år! stora killen:-)







kram på er allaLiam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0