11 januari

Skärpning!!

nej jag pratade inte med er-... om man nu pratar på en blogg... men strunt samma, den diskussionen kan vi ha en annan dag, när vi funderar på att ha en diskussion av onödiga och absolut oviktiga saker. Ja då passar den bra, men just nu , tillbaks till det jag just skrev.

Det får bli ite skärpning på mig själv och på mitt bloggskrivande! Har i princip skrivit kanske på sin höjd 3 gånger här på bloggen sen vi började det nya året, och i dag är det redan den 11 januari!

på tal om den 11 januari så är faktiskt 2011-01-11 dagens datum, väldigt många 1 or iaf, det skulle bara fattas att jag skrev kl 01.11 så hade det varit ännu fler XD
ne nu var jag där igen.. ovettiga saker att skriva om! det verkar vara min specialitet i dag ;-P

Dagen började bra, var och lämnade Liam på dagis för första gången detta året, (och nu skulle jag egentligen kunna börja rabbla upp något om det nya året... men väljer att låta bli :-D)
och det gick super lätt, han ville verkligen gå in med en gång och enligt fröknarna på dagis hade det varit en toppendag, han hade lekt och pusslat hela tiden, han brukar vara vldigt bestämd över vad han vill i vanliga fall (släktdrag?) men i dag hade det varit superbra :-)

under tiden Liam var på dagis, och Patrik hade tjejerna hemma så tog jag med mig Elias och plockade upp min syster Vicki och åkte efter Maria L,  ut på halsängs sliriga och hala vägar... nåja det var inte så jättefarligt utan gick och åka någorlunda tills vi kom till Maria,.. men men jag kommer till det så småningom XD
när vi kommer hem till Maria, så har hon en liten fin backe ner till sig, och låt mig säga så här : att om vägarna inte var så hala till halsäng så var det verkligen inte samma vägbana hos maria, ... där var det BLANK IS!
det första jag gjorde när jag kom hem till henne var att parkera min bil i första bästa snödriva! väldigt bra parkeringsplats där står den iaf still, tänkte jag glad i hågen och klev in i marias trevliga hus, blev riktigt avundsjuk en stund och tänkte för mig själv " jag vill också ha ett sånt här stort och fint hus" XD

Men vi fikade och hade supertrevligt, bjöds blandannat på en supersmarrig äpplekaka! jösses vad god den var, det är tur att man inte har receptet för då hade mina byxor krympit ännu mer än de redan gjort ;-P

efter en jättetrevlig fm var det ändå dags att börja hemfärden hemåt för att hämta Liam på dagis... ja just det höll på att glömma, ... först var vi ju tvugna att få bort min bil ut ur snödrivan först !.. hur kunde jag glömma det ? XD
nja, det guick väldigt lätt att komma loss, med hjälp av lite sand och lite människor som knuffa... att komma upp över backkrönet visade sig vara lite knepigare... så vi backar bilen lite försiktigt,.... tar lite sats.... och.....GLIDER SIDLÄNGES!!!!!!! ... RAKT IN I MARIAS KOFÅNGARE PÅ HENNES BUSS!!!!!!!!!!!

lugn folk ingen kom till skada under denna inspelning.... ne skoja bara, men tack och lov gled vi så sakta att båda bilarna förblev oskadda och intakta! men jag lovar att jag aldrig mer ska lite på en bil i vinterväglag... jag trodde att bilar i regel bara gled i hjulens riktitning... men min bil ville vara annorlunda så den gled med brestället istället... det var väl coolare XD

slänger upp en bild på mig när jag var liten, helt ot, jag vet :-D

Väl hemma igen så hängde vicki och barnen med hem och vi käkade lite lunch, sen plockade jag ihop lite babysaker som jag hade stående och åkte hem och lämnade de hos en kompis som ska ha barn om ett par veckor.
därefter blev det lite halvlugnt och Kenta kom på besök, sen var det helt plötligt kväll och barnen skulle lägga sig, och mitt upp i alltihopa fick vi supertrevligt besök av svägerskan Anncharlotte och hennes dotter Diana.
passade på att fixa lie köttfärspaj till kvällsmat som jag  tror var uppsattad.. . allt i formen tog slut :-)

jaja, nu sover barnen och jagska slita mig från datorn och läsa en bok... och ni vet säkert vilken vid det här laget :-)

kram på er!! 


Kommentarer
Postat av: Anna

Händelserik dag :) Kul! Skönt också att det inte blev några skador på bilarna. Ä ju så tråkigt att behöva laga dom :)

Måste snart ta och ses!



Kram på er från Anna med familj

2011-01-11 @ 20:43:05
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Postat av: ni

Haha tur att det gick så bra som det gjorde. Du vet ju att J bor där ute mitt i ingenstans så har ju hört Halsäng många gånger och det är första gången jag tänker på detta.. HUR KAN MAN DÖPA ETT STÄLLE TILL DET? Hal säng eller hals äng.. Personen som bestämde namnet måste gjort skumma saker i den där sängen eller haft en konstig halsinfektion haha :p jag saknar dig!

2011-01-11 @ 20:52:33
URL: http://lillanillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0