ännu en dag

nu är det snart änne på den här dagen med:-)
dagen har gått väldigt fort och vi har hunnit med att vara lite sociala.

kenta passade barnen medans jag och Patrik åkte in till stan och blev bjudna på kinamat av underbaraste svägerskan Anncharlotte. var riktigt smaskigt med ris och kycklinggryta med någon konstig krydda som jag itne ens kan stava... men strunt samma. mums var det i vilket fall som helst.

när vi kom hem så hade barnen bokstavligt talat lekt rövare med morbror Kenta, som vid det laget var helt slut!
stackaren hade fått hantera 2 vilda trotsiga tvillingar på krigsstigen! inte många som har överlevt deras gemensamma attacker med vettet i behåll ;-)

jaja, det var bara att börja plocka i ordning... får hoppas att inte tjejerna skrämde honom helt totalt och att han vågar passa dem någongång igen ;-P



när vi kom hem så åkte Kenta och Patrik iväg en stund och fixade lite saker medans jag och barnen tog det lilla lugna hemma och jag passade på att gå in på dexter (barnomsorgen på internet) och la in två ansökningar till dagisplats för tvillingarna till hösten.
då är de tre år gamla och stora nog att börja dagis. Hade de fått bestämma så hade de velat börja redan nu i höstas när Liam började men eftersom mamma har svårt nog att slitas från 1 barn så fick allt tjejerna vänta ett år till.
men nu har snart det året gått och det ät hög tid att ansöka om man nu ska få någon plats, det är tydligen högt tryck på dagiset och lokalerna är för små! jag vill inte gärna behöva åka till åsarp och lämna två av barnen och ha den 3e i kinnarp.. ne jag vill ha dem på samma plats! ... och som är mindre än 50 meter hemmifrån :-D

löjligt egentligen men man börjar verkligen känna att de är stora och nu när de ska börja förskolan.. ja de blir ju inte mindre då.

jaja, har fixat med lite extra pappersarbete på nätet och håller tummarna för en annan sak.

kram på er' så hörs vi förhoppningsvis i morgon

Kommentarer
Postat av: Trollmorsan

Roligt att Kenta tog barnen. Hoppas han överlevde hihi... ha det gott nu och jag hoppas på det du hoppass på även om jag inte vet vad :) MÅSTE snart ses igen :)



KRAMAR på er

2011-01-13 @ 17:56:08
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com
Postat av: Jenny / Virvelvindan

Ja det går fort med de små...

Känns sjukt att Johannes börjar dagis till hösten/vintern detta år..

2011-01-13 @ 19:15:19
URL: http://virvelvindan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0