lugnt

idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt.
vissa kan tycka att det är väl jobbigt att bara vara hemma. men i bland behövs sådana dagar med.

barnen är lagda sen en halvtimma tillbaka, och för en gång skull tror jag att alla 4 har somnat utan protester och utana tt gå upp! vore toppen iså fall.
så klart jag är klar med dagens händelserika bloggande ;-P så ska jag knäppa på "the vampire diaries" som jag håller på att se om,  och i morgon kommer förhoppningsvis böckerna (längtar!)
jag vet inte vad det är med mig, men jag har verkligen fastnat så mkt för just denna serie (gillar självklart "twilight" med!!) så jag tror det har något att göra med att jag har en cruch i vampyrer!
nja ärligt talat så är det en helt toppen serie och verligen något som jag rekomenderar andra att se.
jag hoppas för varje avsnitt att Elena ska dumpa stephan och bli ihop med damon istället... och jag hoppas att det blir så... men det återstår ju att se.



dagen började rätt skapligt, fem i 9 vaknade familjen och patrik tog dem och gav dem frukost. måste erkänna att han skämmer bort mig nu när han är hemma, jag får sova rätt länge på mornarna...vanligtvis brukar jag kliva upp vid nio, men i dag sov jag ända till 10! schit det var verkligen länge sen.
men det är min tur i morgon att gå upp tidigt, så kanske ska överaska älsklingen med en kopp kaffe på sängen... det var i så fall länge sen.

måste även erkänna nu när man har "one minute of trues" det är Parik som är romantikern i vårt förhållande, jag håller kanske reda på årsdagar men han är verkligen vardags romantik killen som ger frukost på sängen och kan massera fötterna helt appropå :-) men jag är hopplöst oromantisk och glömmer allt sånt, om inte hemlagad mat två gågner om dagen räknas.
iof gillar jag att tända ljus och bara ligga och mysa med min man med ... men romantisk... nej.



var så mysigt med Linn i dag, hon hjälpte mig att duka till kvällsmaten och jag som hade bakat bullar tidigare på dagen hade länat några på bänken som var i mörkaste laget, så hon tg dem och la dem i skålarna på bordet och så berättade hon vilka som skulle ha dem, det var Liam, Nova, Lias och Mackalie (Nathalie)
det roligaste är att hon och Nathalie vanligtvis inte kommer så bra överens eftersom båda har väldigt sstarka viljor och ingen av dem vill ge sig.. så då brukar inte den kombinationen vara så bra... men det kanske blir ändring för idag skulle Linn iaf bjuda Mackalie på bulle:-D

framtida bästisar?



har även tagit tillfället i akt, när vi ändå bara var hemma att baka bullar (som nämdes ovan)  och snickerskaka.
var mycket uppskattat:-)

till kvällsmat kan tilläggas att det inte alls blev bullar (trots att Linn tydlgien ville det) utan det blev korvstroganoff och ris, serveras med majs, tomat och paprika:-) mycket mumsigt.

nepp nu har jag inte tid att sitta här mer! the vampire diaries ropar!

kramar på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0