Maginfluensa is in the house!

japp, så fick man skiten som man alltid oroar sig för att få.
natten till måndagen både kräktes och bajsade Elias löst (ursäkta för den otrevliga informationen)
men iaf, så var magsjukan ett faktum. det höll på hela måndagen och hela tisdagen, tack och lov inte kräkningen, utan han kräktes två gånger på måndagsnatten och sen var det lugnt. men det kom destu mer ur andra ändan och till råge på det så fick han feber! har inte varit med om febrig maginfluensa tidigare, men någon gång ska ju vara den första.
Elias var inte alls på humör tack vare febern och ville bara vara uppe i knät och var allmänt supergrinig i 2 dagar.



men idag på morgonen var han som förbytt, ferbern var borta och han hade mycket mer energi, gullungen min.
och de andra barnen har inte visat några tecken på att bli sjuka (och inte jag och Patrik heller) så jag håller verkligen tummarna nu på att ingen mer får det.

annars har vi itne hunnit göra så mkt mer, med sjuka barn. gårdagen fick tillbringas inne och se på film och mysa, tråkigt nog,... men med en sjukling på armen går det tyvärr nite göra så mkt.
kvällen avslutades med en härlig köttfärspaj bara jag och Patrik.
och hör och häpna; det blev inget filmtittande, jag valde en härlig god bok framför !the vampire diaries!! men det får vi ta igen i kväll istället.

måste även passa på att gratta min underbara svägerska Anncharlotte som blivit BBC (biträdande butikschef) på sin arbetsplats!! Jättegrattis!!!!!!!!

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0