Nyårsdagen

nu var det den 1/1-11, jösses vad tiden går. vet att det är ett återkommande tema i min blogg, men jag funderar på att göra om det till mitt mantra, så kanske jag får något gott ur det:-)

hade en helt underbar nyårsafton och träffade många nära och kära.
dagen började med att familjen björk kom på besök och tillsammans tog vi med barnen till pulkabacken, där vi spenderade en riktigt rolig stund med båda familjerna.
därefter gick vi hem till oss och käkade lunch.












Efter lunchen var det dags att åka till stan och träffa barnens farmor och träffa barnens farbror och hans tjej som var på besök hos farmor tills över nyår.
Det var mycket trevligt att träffa dem igen, därefter åkte vi hem till svägerskan Anncharlotte och umgicks och åt god mat och spelade gitarr hero.
vid 20 tiden var det dags att åka till stutdestinationen ; familjen Björks hus!

där hade vi supertrevligt och kikade på tv och umgicks... tills strömmen gick! jaja vad gör man nu? blev lite funderingar på hur man klarade sig helt utan elekticitet förr i tiden? ja den frågan behövde vi ju inte besvara,men en sak ska vara säker" jag är överlycklig att jag inte levde då"

senare bestämdes att om inte strömmen kom tillbaka så skulle vi åka hem till oss och fira och sova, och sagt och gjort, barnen packades på kläderna och ut i bilen!... tror ni inte att strömmen kom tillbaka?!
jodå, det blev att ta ur barnen ur bilen, passa på att smälla smällarna, ta in barnen i huset igen och stoppa ner dem i sängarna.

Trångt och mysigt blev detoch definitivt något som måste göras om, för det gick verkligen superbra.

sen efter barnen lagt sig så skålade vi in tolvslaget, och jag ble väl lite rund underfötterna, men super kul var det. Vickis mobil hade bråkat ett tag och nu gett upp helt,så vi provade med allt möjligt, jag med hjärt och lungräddning och heilisch manöver... men utan resultat och viktoria provade att slänga den i väggen.... kan inte fatta varför den inte ville överleva?
men det blev till att begrava den, inte sjutton kan man ha en halv uppruttnad mobil hemma... grannarna kan ju klaga på stanken ;-)
så jag och vicki gick ut och begravde den, i snön under granen... let it rest in peace XD

resten av kvällen gick fort och snsart var det dags att lägga sig, jag låg med barnen i det rum de låg i och patrik tog soffan.... vilket ledde till att jag fick ta natten.
vi har kunnat sova skönt den senaste veckan när barnen inte gett ett ljud ifrån sig på natten, men det får man väl förstå när de inte är hemma och sover i sina egna sängar att det var lite oroligare.
iaf så vaknade jag vid 4, och kunde inte somna om förrän vid 7.45 och efter 15 minuter vaknade mina ungar och ville upp.
så jag sov iaf 4 timmar i natt.

förmiddagen gick fort och vi tog en helt underbart skön vinterprommenad, mina barn var så duktiga att de gick hela vägen (ja inte Elias, han somnade i vagnen) mend e märks så väl att de börjar bli så stora nu:-)
väldigt skönt på många sätt men också väldigt vemodigt :-S

efter promenaden blev det middag och ett besök i affären och köpa lördagsgodis, blev inte mycket eftersom hela julen i princip bestått av godis, men lite för själva principen (och för att barnen mycket väl vet vilken dag som kommer efter fredag XD )
nu ska här mysas en stund till innan det är dags att åka hem till oss, och se till att vi kommer i ordning hemma:-)

kram på er och ha ett superbra år 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0