kanske ska börja ta upp denna bloggen igen

ja som dagt, kanske ska ta upp denna bloggen och bloggskrivande igen. som de flesta kanske har märkt så har jag inte skrivit här på ett bra tag, behövde lite pause från allt bloggande och komma med nya friska tag igen,
istället så har jag startat en träningsblogg, där kampen mot mina kilon gör att jag behöver dokumentera och ventilera min framsteg och tankar som rör sig kring det.
ska försöka att inte blanda in för mkt om träningen i denna bloggen, men ibland kommer det säkert nämnas eftersom det är en stor del av mitt liv ny för tiden.

det har hänt en hel del sen jag skrev sist, vi har varit på samtal på BUP familjeenheten angående tjejernas sömnproblem, vi  fick en hel del råd och framför allt fick vi kräkas ut allt som vi tyckte och tänkte om barnen och deras sömnproblem. Det var nästan det skönaste att någon som bara lyssnade och inte dömde, utan kom med konkreta råd.
det första förändring som gjordes var tjejernas välling som vi slutade med, oh vips så var det överstökat... nja inte riktigt så fort, det förekommer fortfarande gnäll om flaskan speciellt när lillebror får sin... och visst förekommer det att de smyger in till hans rum och tar hans flaska, men den stora skillnaden är att det har blivit mkt lugnare på nätterna, det är inte samma spring, och definitivt inte samma tjat om välling nätterna igenom,.
de har t om sovit flera hela nätter i sina sängar så jag har tom börjat känna mig som en människa igen, inte som en urvriden gammal disktrasa!

så det var en stor omställning men en lyckad sådan.

jag har även börjat träna och gå ner i vikt, jag har mer ork till det nu när jag får sova bättre på nätterna, så på 2.5 månader så har jag gått ner 11 kg,- känner och mår mkt bättre som människa,
känner att jag mår bra när jag får vara "bara" Anna-Karin en stund, som när jag tränar.
är oerhört glad över att ha en man som tar barnen och låter mig vara mig själv för en stund, han märker väl att jag blir gladare efter att jag tränat.

Efter det så har vi haft Liam som fyllt 4 år! Grattis till våran stora kille!!

ja får nog uppdatera er mer sen allt eftersom.

kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0